Alles op een rijtje

FAQ

FAQ

Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik mijn huidige abonnement op?

Je kunt bellen naar de klantenservice van je provider. Je kunt ook inloggen in je accountpagina en vanuit daar opzeggen.

Ik heb besteld, en nu?

Wanneer je hebt besteld krijg je zo snel mogelijk bericht van ons. In principe kan de glasvezelverbinding binnen circa 14 dagen worden geactiveerd als je glasvezel in huis hebt. Indien je gewenste opleverdatum verder vooruit ligt, is dat dus later. Een converter is een klein kastje die de glasvezel omzet naar ethernet. Wanneer je kiest voor onze router, wat wij aanraden, sturen wij de router op en ontvang je een doe-het-zelf-kit zodat je zo snel mogelijk internet hebt.

Hoe lang duurt het voordat ik overgestapt ben?

Je hebt minstens één maand opzegtermijn bij je huidige provider. Maak je gebruik van de overstapservice? Dan wordt je abbo pas stopgezet nadat je “online” bent bij RapidXS.

Wat voor hardware heb ik nodig?

Je hebt een geschikte router nodig. Wij adviseren onze router te kiezen. Wij hebben verschillende routers getest en de router die wij er bij kunnen leveren is het beste uit de test gekomen. Je kunt ook een eigen router kopen, let op: de router moet een WAN Ethernet poort 1Gbps bevatten.

Kan ik gebruik maken van een monteur?

Ja, dat kan. Indien je gebruik wil maken van een monteur kun je contact opnemen met sales@rapidxs.be
We maken samen een afspraak voor het bezoek van de monteur en de kosten hiervoor zijn €75,-.

Hoe werkt jullie ondersteuning?

Wij plaatsen eventuele storingen op onze website en je kunt ons bereiken via e-mail en (in de toekomst) WhatsApp. Als je een probleem hebt mail dan naar support@rapidxs.be en vermeld hierbij je postcode en huisnummer.

Let op: wij bieden geen ondersteuning op producten/apparatuur die jij zelf hebt aangeschaft en wilt aansluiten op onze telefonie of TV. Wij bieden wel ondersteuning op onze eigen producten.

Hoe zit het met mijn privacy?

Jouw privacy nemen wel heel serieus. We willen alleen het hoogstnodige van je weten. Je NAW gegevens, e-mailadres, eventueel telefoonnummer zodat we je in de toekomst kunnen sms’en bij storing-updates en natuurlijk je bankrekeningnummer zodat we kunnen factureren. Wij delen jouw gegevens nooit met derden.

Wat is de opzegtermijn van RapidXS?

Na je contractduur van 12 maanden geldt twee kalendermaand opzegtermijn.

Wat zijn de activeringskosten?

Activeringskosten zijn eenmalig €49,95,-.

Kan ik de router ook kopen i.p.v. huren?

Ja dat kan! Je koopt de router voor een eenmalig bedrag van €150,- inclusief verzendkosten. Dit bedrag wordt bij de eerste factuur verrekend en je betaalt daarna nooit meer voor de huur.

Wanneer betaal en ontvang ik de factuur?

De factuur wordt automatisch geïncasseerd op de 1e van de maand. Wij factureren dan voor de betreffende maand.

Info over de router

Wij kiezen onze hardware met zorg uit want wij willen – net als jij – zo min mogelijk storing en zoveel mogelijk uptime. Wanneer je onze router kiest ontvang je de ZyXEL PMG5617GA. Wij hebben in de loop der jaren aardig wat routers getest en dit is de beste i.c.m. met het netwerk.
Bovendien biedt onze router de mogelijkheid tot rechtstreekse verbinding met de fiberkabel en kan die de hoge snelheid aan. En dat is een optie die veel andere routers op dit moment nog niet kennen.
De router die wij er bij kunnen leveren is by far de beste en die kun jij huren voor een bedrag van €3,- per maand. Wil je graag je maandkosten laag houden? Dan kun je deze kopen voor €150,- inclusief verzendkosten.

Info over IP-adressen

Via onze DHCP server krijg jij een publiek IPv4 adres uitgedeeld. Deze zetten we vast op het MAC-adres van je router, zodat je altijd hetzelfde IP-adres behoudt. Het kan bij onbekende router types gebeuren dat je MAC-adres veranderd en daardoor je IPv4. Dat zal met onze PMG5617GA niet gebeuren. Je ondervindt hiervan geen last of hinder, enkel als je behoefte of vraag hebt naar een vast IP-adres.

Info over toegestaan verkeer

Wij laten in principe al het verkeer toe en hanteren geen filter op diensten of poorten. Het internet staat open voor jou. We willen echter geen uit de hand gelopen hostingdiensten of nieuwsgroepen/usenets op ons netwerk en kunnen dat niet ondersteunen.

Mocht je router of computer zijn gehackt of deel uit maken van narigheid die negatief zijn voor ons netwerk, dan kunnen wij jouw router/dienst tijdelijk in quarantaine zetten totdat jij je problemen hebt opgelost via antivirus of instelling aanpassingen.

Dat kun je inperken door een goede firewall in te stellen! (onze PMG heeft dit standaard goed)

De technische specificaties

Koppelvlak betreft 1000BASE-T, je sluit dit aan met een standaard RJ-45 kabel op onze converter. Elke moderne router kan hierop aangesloten worden.

Info over DNS

Je kan via DHCP ook onze DNS servers verkrijgen en via onze DNS servers gaan internetten. Maar dat is geen vereiste, als je liever op Google (8.8.8.8) of OpenDNS (208.67.222.222) of misschien wel een hele andere, dan kun je dat zelf “static” instellen, dat werkt gewoon!

Ping tijden & packetloss

Wij zorgen met ons netwerk ervoor dat jij zo min mogelijk last hebt van vertragingen of packetloss.
Het is altijd vervelend om packetloss te ervaren, of een te hoge ping bij het gamen.
Daarom willen we je graag aanbevelen om het jezelf makkelijker te maken. Kies voor de Ethernet kabel!
WiFI is afhankelijk van allerlei factoren, soms zelfs externe stoorfactors.
Dat kun jij of wij niet altijd oplossen. Wil je lekker snel gamen via ons snelle netwerk, dat gaat bekabeld altijd beter.

Kan ik er ook TV bij krijgen?

Nee, wij leveren geen televisie. Je kunt natuurlijk altijd zelf streamingdiensten inkopen zoals Netflix, Disney+, Starzplay, Apple TV+, Amazon Prime Video en Streamz. Voor streamen is je internet immers snel genoeg!

Neem contact op

Contact

WhatsApp

Binnenkort mogelijk

Mail

Wij zijn beschikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00.

sales@rapidxs.be

toto slot
slot gacor hari ini
bento4d
demo slot
situs toto
fitnesstravelcompany.com
bento4d
bento4d
bento4d
toto togel